OCENA OPISOWA
SKALA:
UCZEŃ OPANOWAŁ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI W STOPNIU:
5 – BARDZO DOBRYM
4 – DOBRYM
3 – ZADAWALAJĄCYM
2 – MINIMALNYM
1 – NIE OPANOWAŁ WYMAGANYCH WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI
6 – UCZEŃ WSPANIALE OPANOWAŁ WYMAGANE WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI
OCENA OPISOWA - KLASA I
OCENA CELUJĄCA – UCZEŃ:
v Rozumie polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje
v Próbuje używać znanych poleceń w codziennym życiu (na zajęciach języka angielskiego)
v Posługuje się poznanym słownictwem i dzieli się nowym zapamiętanym z filmów rysunkowych, programów lub gier komputerowych dla dzieci
v Samodzielnie recytuje wierszyki i rymowanki
v Indywidualnie śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
v Rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami i rekwizytami
v Sumiennie odrabia prace domowe
v Chętnie uczestniczy w zabawach
v Jest zawsze przygotowany do zajęć
OCENA BARDZO DOBRA – UCZEŃ:
v Rozumie polecenia nauczyciela i właściwie na nie reaguje
v Posługuje się poznanym słownictwem
v Samodzielnie recytuje wierszyki i rymowanki
v Indywidualnie śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego
v Rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami i rekwizytami
v Sumiennie odrabia prace domowe
v Chętnie uczestniczy w zabawach
v Jest zawsze przygotowany do zajęć
OCENA DOBRA – UCZEŃ:
v Rozumie polecenia nauczyciela i często reaguje na nie właściwie
v W miarę poprawnie posługuje się poznanym słownictwem
v Recytuje wierszyki i rymowanki (większość)
v Śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego (większość)
v Rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami i rekwizytami
v Odrabia prace domowe
v Uczestniczy w zabawach
v Jest przygotowany do zajęć
OCENA DOSTATECZNA – UCZEŃ:
v Rozumie polecenia nauczyciela i czasami na nie reaguje
v Wskazuje przedmioty wymienione przez nauczyciela w zakresie poznanych słówek
v Recytuje wierszyki i rymowanki (niektóre – większość z grupą)
v Śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego (większość z grupą)
v Rozumie sens opowiedzianych prostych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami i rekwizytami
v Nie zawsze odrabia prace domowe
v Nie zawsze uczestniczy w zabawach
v Nie zawsze jest przygotowany do zajęć
OCENA DOPUSZCZAJĄCA – UCZEŃ:
v Nie zawsze potrafi zrozumieć polecenia nauczyciela i właściwie na nie zareagować
v Wskazuje niektóre przedmioty wymienione przez nauczyciela w zakresie poznanych słówek
v Recytuje wierszyki i rymowanki (tylko z grupą)
v Śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego (tylko z grupą)
v Rzadko rozumie sens opowiedzianych prostych historyjek, nawet gdy są wspierane obrazkami, gestami i rekwizytami
v Rzadko odrabia prace domowe
v Rzadko uczestniczy w zabawach
v Rzadko jest przygotowany do zajęć
OCENA OPISOWA - KLASA II
OCENA CELUJĄCA - UCZEŃ:
v reaguje swobodnie, niewerbalnie na polecenia nauczyciela
v rozpoznaje proste zwroty stosowane na co dzień i potrafi się nimi posługiwać
v rozumie ogólny sens krótkich opowiadań
v rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem wyrazy i zdania
v zadaje pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki
v przepisuje wyrazy i proste zdania
v chętnie bierze udział w zabawach
v współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki
v systematycznie odrabia prace domowe
v podejmuje próby tworzenia zdań
OCENA BARDZO DOBRA - UCZEŃ:
v reaguje w miarę swobodnie, niewerbalnie na polecenia nauczyciela
v rozpoznaje proste zwroty stosowane na co dzień i potrafi się nimi posługiwać
v rozumie ogólny sens krótkich opowiadań wspomaganych gestami lub rekwizytami
v rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania
v zadaje pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki
v przepisuje wyrazy i zdania
v chętnie bierze udział w zabawach
v współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki
v systematycznie odrabia prace domowe
OCENA DOBRA - UCZEŃ:
v reaguje niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela
v przeważnie rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień
v rozumie ogólny sens krótkich opowiadań wspomaganych gestami lub rekwizytami
v przeważnie rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem wyrazy
v czasami popełnia błędy przy zadawaniu pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki – czasami tylko z grupą
v przepisuje wyrazy i zdania
v bierze udział w zabawach
v systematycznie odrabia prace domowe
OCENA DOSTATECZNA - UCZEŃ:
v reaguje na niektóre proste polecenia nauczyciela
v rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień
v rozumie ogólny sens łatwych opowiadań wspomaganymi gestami lub rekwizytami
v rozumie sens niektórych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem niektóre wyrazy
v popełnia błędy przy zadawaniu pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki – większość z grupą
v przepisuje wyrazy i zdania
v bierze udział w zabawach
v nie jest systematyczny w odrabianiu prac domowych
OCENA DOPUSZCZAJĄCA - UCZEŃ:
v tylko czasami reaguje na proste polecenia nauczyciela
v rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień
v rozumie pojedyncze wyrazy występujących w niektórych dialogach i historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem niewiele wyrazów
v biernie uczestniczy w zajęciach
v przepisuje wyrazy i zdania popełniając liczne błędy
v nie odrabiania większości prac domowych
OCENA OPISOWA - KLASA III
OCENA CELUJĄCA - UCZEŃ:
v reaguje swobodnie, werbalnie i niewerbalnie na polecenia nauczyciela
v rozróżnia znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu
v rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień i potrafi się nimi posługiwać
v rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni
v rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania
v zadaje pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki
v przepisuje wyrazy i zdania
v chętnie bierze udział w zabawach
v współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki
v systematycznie odrabia prace domowe
v podejmuje próby tworzenia zdań
OCENA BARDZO DOBRA - UCZEŃ:
v reaguje w miarę swobodnie, werbalnie i niewerbalnie na polecenia nauczyciela
v rozróżnia znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu
v rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień i potrafi się nimi posługiwać
v rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni wspomaganych gestami lub rekwizytami
v rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania
v zadaje pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki
v przepisuje wyrazy i zdania
v chętnie bierze udział w zabawach
v współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki
v systematycznie odrabia prace domowe
OCENA DOBRA - UCZEŃ:
v reaguje w miarę swobodnie, werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela
v czasami myli znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu
v przeważnie rozpoznaje zwroty stosowane na co dzień i próbuje się nimi posługiwać
v rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni wspomaganych gestami lub rekwizytami
v rozumie sens prostych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania
v czasami popełnia błędy przy zadawaniu pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki – czasami tylko z grupą
v przepisuje wyrazy i zdania
v bierze udział w zabawach
v systematycznie odrabia prace domowe
OCENA DOSTATECZNA - UCZEŃ:
v reaguje na niektóre proste polecenia nauczyciela
v myli znaczenie wyrazów o podobnym brzmieniu
v rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień i próbuje się nimi posługiwać
v rozumie ogólny sens łatwych opowiadań wspomaganymi gestami lub rekwizytami
v rozumie sens niektórych dialogów w historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem wyrazy
v popełnia błędy przy zadawaniu pytania w ramach wyuczonych zwrotów
v recytuje wiersze, rymowanki i śpiewa piosenki – większość z grupą
v przepisuje wyrazy i zdania
v bierze udział w zabawach
v nie jest systematyczny w odrabianiu prac domowych
OCENA DOPUSZCZAJĄCA - UCZEŃ:
v tylko czasami reaguje na proste polecenia nauczyciela
v nie rozpoznaje znaczenia wyrazów o podobnym brzmieniu
v rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień
v rozumie pojedyncze wyrazy występujących w niektórych dialogach i historyjkach obrazkowych
v czyta ze zrozumieniem niektóre wyrazy
v biernie uczestniczy w zajęciach
v przepisuje wyrazy i zdania popełniając liczne błędy
v nie odrabiania większości prac domowych